Something to Talk About...
SitiHajarFarahin



Contengan Saya Family Sahabat Love SocialNetworks

Assalamualaikum

Feel free to read my contengan tau.its not that interesting story.its just about my life. suka duka. and kadang2 maybe ada terselit lagu or fact yang best. hargai sangat sapa2 yang sudi baca :)

nampak kotak2 kat atas tu? tu sume column untuk orang2 yang penting dalam hidup saya :)

Oh! and 1more thing. column 'sejarah lalu' yang kat bawah ni cant work properly. so if you wish to read my previous post, pegi kat bawah skali bahagian kiri ni. bawah column 'thanks' tu. ada older post. klik situ tau. tQ :)





Follow | Dashboard


Nuffnang !


WISH WISH WISH !

KURUS !
ABESKAN DEGREE !
KOREA !
PSM !
SAHABAT SEJATI !
100 FOLLOWERS !
ABES PRAKTIKAL !
MY OWN SONY PSP !
MY OWN DSLR !
PANDAI MAEN GITAR !

Conteng Sini !


Sejarah Lalu !


Credits.


Template by : Nurain Syuhada
Basecodes by : Ainabillah
Background by : Amalina
Cursor by : History
Edited by : SitiHajarFarahin

TAWARAN MASTER !


i got this offer letter . yesterday . i wonder how can i get this offer padahal aku tak apply pun . serius dalam kepala memang tak terfikir nak apply . memang la ada niat nak sambung tapi bukan sekarang kot . banyak benda lain lagi yang aku nak buat . master ? ermm

tapi tak tipu la . bila adik aku bagi surat ni petang semalam . aku rasa happy gila . rezeki . sebab before ni aku pernah la ngadu ngan kawan kawan . CG tahap cukup makan . macam mana nak sambung master ? nah ! sekarang rezeki dah depan mata . aku just perlu habeskan sem depan then terus sambung . easy rite ?

but its not that easy sebenarnya . banyak benda lagi aku nak fikir . master memang impian aku . kalau boleh sampai phd pun aku nak sambung . orang pun cakap buat master peluang kerjaya lebih cerah . bila dah ada master aku bley apply untuk jadi lecturer *selain dari cikgu . tapi . aku tak boleh pentingkan diri sendiri kan ? 

look . program pengajian yang ditawarkan : Sarjana Pengurusan (Teknologi) . dan pengajian yang dorang tawarkan ni sepenuh masa . full time . that means aku perlu terperuk lagi dalam utm tu . but its not the problem . the problem is . aku ada 5 orang adik yang perlu di tengok . plus . kalau aku terus sambung  aku still bergantung kat mak abah n makcik aku memandangkan aku memang takda income langsung . orang memang nampak macam benda ni kacang sebab aku still bley keja part time masa ngah study ni . but not for me . ada benda yang lebih besar daripada tu . dengan keadaan keluarga aku sekarang ni aku rasa tak fair kalau aku selfish sangat . 

setelah berbincang dengan kak dahlia n abang am . aku decide nak call n tanya kalau kalau offer ni bley convert ke part time or tak . kalau bley insyaallah aku grab offer ni . kalau tak bley maybe aku terpaksa lepaskan walaupun aku rasa sayang sangat . my family is my priority . terpaksa extend satu sem lagi pun aku dah rasa bersalah gila gila punya . lagi la nak tambah lagi satu dua tahun .

maybe tu yang terbaik . kalau la aku terpaksa lepaskan peluang ni aku harap aku tak sedih . insyaalah rezeki tu sentiasa ada kan ? aku cuma perlu usaha . harap semua berjalan lancar .

:')