Something to Talk About...
SitiHajarFarahin



Contengan Saya Family Sahabat Love SocialNetworks

Assalamualaikum

Feel free to read my contengan tau.its not that interesting story.its just about my life. suka duka. and kadang2 maybe ada terselit lagu or fact yang best. hargai sangat sapa2 yang sudi baca :)

nampak kotak2 kat atas tu? tu sume column untuk orang2 yang penting dalam hidup saya :)

Oh! and 1more thing. column 'sejarah lalu' yang kat bawah ni cant work properly. so if you wish to read my previous post, pegi kat bawah skali bahagian kiri ni. bawah column 'thanks' tu. ada older post. klik situ tau. tQ :)





Follow | Dashboard


Nuffnang !


WISH WISH WISH !

KURUS !
ABESKAN DEGREE !
KOREA !
PSM !
SAHABAT SEJATI !
100 FOLLOWERS !
ABES PRAKTIKAL !
MY OWN SONY PSP !
MY OWN DSLR !
PANDAI MAEN GITAR !

Conteng Sini !


Sejarah Lalu !


Credits.


Template by : Nurain Syuhada
Basecodes by : Ainabillah
Background by : Amalina
Cursor by : History
Edited by : SitiHajarFarahin

KARMA !


cuba buat yang terbaik . tapi tetap tak jadi yang terbaik . kita dah cuba beri komitmen 100% . tapi tetap tak dihargai . tapi takpa . what goes around will comes around . dengan izin Allah . bukan mendoakan yang tak baik . tapi hati mana mampu bertahan kalau apa yang nampak di depan mata menimbulkan 1001 persoalan . kadang kadang kita perlu fikir before kita buat something . tanya diri kita dulu . adakah tindakan kita tu akan buat orang kecewa ? adakah perkataan perkataan yang keluar dari mulut kita buat orang sedih ? 

someone selalu pesan . think before you do . tapi aku faham . sebagai manusia kita selalu tersilap langkah . mungkin itu salah satu khilaf dia . tu pun kalau betul betul khilaf la kan . kalau sengaja ? nak kira camne plak ? emm dan mungkin jugak Allah nak uji sejauh mana tahap kesabaran aku . sejauh mana aku mampu bertahan . ataupun . ni semua mungkin balasan yang aku dapat sebab pernah sakitkan hati sesapa . KARMA mungkin . apa yang kita buat , itu yang kita dapat balik . 

doa aku . semoga Allah bersama aku dalam segala tindakan aku . dan harap dipermudahkan jalan untuk aku jadi yang lebih baik . apa yang orang buat kat aku , terpulanglah . aku adalah Jat yang mungkin dianggap bodoh bagi sesetengah orang sebab selalu sangat mengalah dengan tindakan orang lain terhadap aku . tapi takpa . sebab aku selalu berpegang dengan kata kata boyfriend aku - Shahiezy Sam - dalam iklan kat radio era ke hotfm tah . *lupa "biar orang buat kita , jangan kita buat orang '' . terima kasih boyfriend ! i ingat pesan you . 

apa apa pun kena ingat perkara kat bawah ni 

:: karma pasti akan datang . apa yang kita buat kat orang , insyaAllah , kita akan dapat balasan setimpal dengan apa yang kita buat . kalau baik tindakan kita , baiklah balasan yang kita dapat . kalau tak baik tindakan kita , tak baik jugak lah balasannya . cepat atau lambat ja . sebab tu kita kena selalu fikir . apa saja yang jadi kat kita mesti ada sebabnya . mesti ada penyebab . mesti ada punca . macam aku , apa yang jadi ni mungkin atas salah aku sendiri . 

:: doa orang teraniaya , insyaAllah , akan dimakbulkan Allah . so berhati-hati . jangan sampai orang teraniaya tu tergamak nak berdoa yang tak baik untuk kita . untuk aku . setakat ni tak sampai lagi la ke tahap tu . cuma aku just doa apa yang orang tu buat bawak kebaikan untuk dia . mungkin dia fikir tindakan dia tu untuk kepentingan dia . or maybe dia tak sengaja pun . *positif sangat fikirnya . so biar je la kan :)

" WHAT GOES AROUND WILL COMES AROUND " 
'' I'LL DO MY BEST AND LET ALLAH DO THE REST "