Something to Talk About...
SitiHajarFarahin



Contengan Saya Family Sahabat Love SocialNetworks

Assalamualaikum

Feel free to read my contengan tau.its not that interesting story.its just about my life. suka duka. and kadang2 maybe ada terselit lagu or fact yang best. hargai sangat sapa2 yang sudi baca :)

nampak kotak2 kat atas tu? tu sume column untuk orang2 yang penting dalam hidup saya :)

Oh! and 1more thing. column 'sejarah lalu' yang kat bawah ni cant work properly. so if you wish to read my previous post, pegi kat bawah skali bahagian kiri ni. bawah column 'thanks' tu. ada older post. klik situ tau. tQ :)





Follow | Dashboard


Nuffnang !


WISH WISH WISH !

KURUS !
ABESKAN DEGREE !
KOREA !
PSM !
SAHABAT SEJATI !
100 FOLLOWERS !
ABES PRAKTIKAL !
MY OWN SONY PSP !
MY OWN DSLR !
PANDAI MAEN GITAR !

Conteng Sini !


Sejarah Lalu !


Credits.


Template by : Nurain Syuhada
Basecodes by : Ainabillah
Background by : Amalina
Cursor by : History
Edited by : SitiHajarFarahin

BUAH HATI KAKAK !


 



perbualan telefon bersama muhammad nur afiezal muhammad khir

**********************

pijan: kakak
kakak: ya adik..adik dok buat apa?
pijan: adik dok men game kat henpon abah..
kakak: makan tak g?
pijan: makan dah..kakak tau dak..kak ngah beli laptop baru..samsung..
kakak: yaka..lawa dak?
pijan: dak..tapi kami suka men..hehe
kakak: men apa? ada game ka?
pijan: ada..adik dah berjaya men game zombie sampai kat bumbung dia dah..
kakak: plant vs zombie ka?
pijan: ha la..abang pun men jugak..adik bagi menang dah suma..
kakak: angry bird ada dak?
pijan: ada la..tu pun adik bagi menang jugak..
kakak: hmm dok kira ngadap benda tu ja la hang kan..adik cuti skolah ka?
pijan: hmm esok cuti la..14 hari..harini sekolah sebenaqnya..tapi adik tak mau pi..hehe
kakak: laa awat adik tak pi sekolah?
pijan: sebab adik nak men laptop kak ngah..hehe
kakak: =_="
pijan: kakak tau dak..adik men game online...
kakak: game apa plak dah.....
pijan: ermm adik tak ingat nama game tu..
kakak: adik dok online2 awat tak buat facebook?
pijan: haritu adik nak buat..tapi dia suruh tanya mak abah dulu..adik dah tanya dah..mak bagi..tapi adik nak buat balik dia kata tak buleh pulak..dia suruh tanya lagi..hmm nanti la adik tanya lagi skali..
kakak: hahahahaha *sebenarnya tu just permission yg fb or email mintak..just dengan beberapa step dah bley settle..tapi dengan cara adik pijan explain buat aku gelak berdekah dekah..
pijan: ni kakak..adik sebenaqnya nak cakap sat saja..*dah lebih 5minit pun..
kakak: haa awat..
pijan: kak ngah sebenaqnya ada 'awek' baru.. *pakwe la tu
kakak: betoi ka? sapa?
pijan: haa la..nama dia apit..adik selalu tengok depa mesej kat facebook...
kakak: aik tu bukan memang 'awek' dia ka?adik takdak awek ka?
pijan: dak dak..ermm okay la kakak bye
kakak: lorh..camtu ja..okay bye

***********************

kesimpulan yang dapat aku buat selepas perbualan fon tu (1) adik pijan dah semakin gila maen games ! tanya la kot celah mana pun . time bila pun . mesti dia akan cakap tengah maen game . (2) dah pandai gosip dah sekarang . pandai nak kenakan orang . mulut laser macam biasa . (3) dia rindu kat aku . aku tau tu . dan aku pun rindu kat dia . menyesal merajuk lama lama sampai tak balik rumah . sekarang aku yang nanges nanges nak balik . padan muka .

tak sabar nak abeskan exam sem ni then terus balik rumah . tak mau fikir benda lain dah . yang penting aku nak balik jumpa adik adik aku . sebab hanya kat rumah ja aku boleh gelak 24 jam dengan lawak lawak kak ngah . share suma cerita dengan dia . baca majalah majalah kpop milik kak lang yang bertimbun sebab tiap tiap hari mesti beli majalah baru . bebel kat kak chik yang selalu kena paksa buat kerja apa apa . marah marah sayang kat amad n pijan yang nakal plus suka sepah rumah plus suka main bola time tengah hari sampai tak ingat nak balik makan nasi .

family aku mungkin serba kekurangan kalau nak dibandingkan dengan family orang lain . masalah datang tak kira waktu . tapi selagi aku hidup aku akan cuba capai cita-cita aku untuk senangkan family aku satu hari nanti . mungkin lambat sikit . tapi aku janji aku akan capai impian tu :)