Something to Talk About...
SitiHajarFarahin



Contengan Saya Family Sahabat Love SocialNetworks

Assalamualaikum

Feel free to read my contengan tau.its not that interesting story.its just about my life. suka duka. and kadang2 maybe ada terselit lagu or fact yang best. hargai sangat sapa2 yang sudi baca :)

nampak kotak2 kat atas tu? tu sume column untuk orang2 yang penting dalam hidup saya :)

Oh! and 1more thing. column 'sejarah lalu' yang kat bawah ni cant work properly. so if you wish to read my previous post, pegi kat bawah skali bahagian kiri ni. bawah column 'thanks' tu. ada older post. klik situ tau. tQ :)





Follow | Dashboard


Nuffnang !


WISH WISH WISH !

KURUS !
ABESKAN DEGREE !
KOREA !
PSM !
SAHABAT SEJATI !
100 FOLLOWERS !
ABES PRAKTIKAL !
MY OWN SONY PSP !
MY OWN DSLR !
PANDAI MAEN GITAR !

Conteng Sini !


Sejarah Lalu !


Credits.


Template by : Nurain Syuhada
Basecodes by : Ainabillah
Background by : Amalina
Cursor by : History
Edited by : SitiHajarFarahin

FAEDAH KENTUT ! *eewww~

*entry siket kurang bersopan*

salam . kentut . ia dianggap sesuatu yang menjijikkan dan tidak bersopan lebih2 lagi kalo kentut tengah2 alam yang ramai orang . kalo kite dengar bunyi kentut *lagi2 kentut yang bukan milik kita . secara otomatik kita akan cover idung kita . tak kira la cover guna tangan , sapu tangan , surat khabar atau benda2 yang berhampiran yang boleh mengcover idung kita daripada bau-bauan yang tidak menyenangkan yang mungkin terhasil dari kentut tu . walaupun kita sendiri tak pasti yang kentut tu mengeluarkan bau atau tak . tapi kita tak peduli . kita tetap akan terus cover idung kita sambil kerut2kan muka bagi menunjukkan protes terhadap si "pengentut" itu . si pengentut yang jujur mungkin akan rasa malu dan terus mintak maaf di atas ketelanjurannya melepaskan gas2 tersebut .

"adeh . sory sory . saye sakit perut sangat . salah makan semalam . sory sangat . tak sengaja ."

namun, tak kurang ramai jugak si pengentut yang buat tak tau tayang muka tak bersalah n wat bodoh sepanjang orang laen menderita dengan bau2 yang kurang menyenangkan tu . lagi pulak dia pun berlakon wat2 cover idung , kerut2 muka and mula bebel .

"sape la malaun yang kentut ni . takde adab langsung . busuk tau tak ! "

padahal dia yang bersalah . biasalah . orang yang salah selalunya akan over dari orang laen . nak cover salah la katakan . tak kira apa pandangan orang terhadap bendalah kentut ni , ada laporan yang mengatakan kentut ni bagus . bukan saja untuk si pengentut ! si penghidu pun akan merasa faedahnya . tak caya ? baca artikel bawah ni .


Ia mungkin melucukan dan dianggap tidak masuk akal tetapi pegawai kesihatan persekutuan Amerika Syarikat (AS) dijangka segera mengeluarkan laporan yang memberi amaran kepada umum mengenai faedah kentut. 


"Kentut, jika kerap dihidu boleh menyembuhkan perbagai penyakit berbahaya seperti sakit kepala, gangguan pada mata, emfisema, lelah, bronkitis sakit jantung dan lain lain. Setiap tahun, kira-kira 130,000 rakyat AS telah pulih daripada perbagai penyakit disebabkan menghidu kentut dan ramai lagi berasa lega daripada penyakit serius kerana terlalu lama terdedah kepada keadaan itu," kata seorang doktor yang bertugas dengan Pusat Kawalan Penyakit (CDC) AS. 


Katanya, orang ramai mesti menyedari menghidu kentut sebenarnya menabah khasiat untuk kesihatan orang lain. 


Menurut laporan yang akan dikeluarkan CDC, setiap tahun kentut mempulihkan 800 kes serangan jantung, 250 kes angin ahmar,30,000 lelah dan 50,000 kes sakit telinga. Disebabkan masalah makanan tidak teratur, kini ramai rakyat Amerika menghidap kembung perut. 


Menurut laporan itu, purata penduduk AS kentut 14 hingga 23 kali sehari.


so macam mana ? boley terima tak ? lepas ni mungkin orang tak kan marah2 lagi kalo ade bau2 kentut dalam lif or ruang2 yang ramai orang . orang ramai akan tersenyum gembira sambil berebut2 nak menghidu bau tu . ye la . ubat free kan . n si pengentut pun tak kan ada lagi rasa malu untuk mengaku yang dia kentut . sebab orang tak kan marah . mungkin orang akan berpusu2 nak ucap terima kasih kat dia . dan tak mustahil juga satu hari nanti akan diwujudkan terapi bauan kentut . who knows ?

p/s : kentut tu normal la . ade ke orang tak kentut . kalo ade yang tak kentut tu mesti something wrong somewhare tu . baek checkup cepat !