Something to Talk About...
SitiHajarFarahin



Contengan Saya Family Sahabat Love SocialNetworks

Assalamualaikum

Feel free to read my contengan tau.its not that interesting story.its just about my life. suka duka. and kadang2 maybe ada terselit lagu or fact yang best. hargai sangat sapa2 yang sudi baca :)

nampak kotak2 kat atas tu? tu sume column untuk orang2 yang penting dalam hidup saya :)

Oh! and 1more thing. column 'sejarah lalu' yang kat bawah ni cant work properly. so if you wish to read my previous post, pegi kat bawah skali bahagian kiri ni. bawah column 'thanks' tu. ada older post. klik situ tau. tQ :)





Follow | Dashboard


Nuffnang !


WISH WISH WISH !

KURUS !
ABESKAN DEGREE !
KOREA !
PSM !
SAHABAT SEJATI !
100 FOLLOWERS !
ABES PRAKTIKAL !
MY OWN SONY PSP !
MY OWN DSLR !
PANDAI MAEN GITAR !

Conteng Sini !


Sejarah Lalu !


Credits.


Template by : Nurain Syuhada
Basecodes by : Ainabillah
Background by : Amalina
Cursor by : History
Edited by : SitiHajarFarahin

WARKAH BERLAGU ROCK ! BUAT SAHABAT SHD KU.....


>> salam.. surat ni saye taip khas buat sahabat2 saye intan, ros, rusy, kechik, neni n kak dahlia.. ape ? panjang ? memang... saye memang sengaje nak panjang2 kan surat ni.... saje nak suh korang lame2 sket kat blog saye.. hahaha hah ? malas nak bace ? jangan nak ngade2.. sile bace sampai habes okay.. sebab nanti dah naek cuti saye nak buat test ! soalan adalah berkaitan dengan isi surat saye ni ye... so you better read !!! hahahahahaha padan muke korang !


**********************************************************************************

UA1-1059, KOLEJ 9.
UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA,
SKUDAI, JOHOR.

13 MEI 2011

Kehadapan sahabat-sahabat SHD ku yang dikasihi. Diharapkan kalian semua berada dalam keadaan sihat sejahtera.

Korang,

      Saye malas nak guna bahasa skema macam neni atau macam tulis karangan untuk SPM tu... cukuplah kiranya saya ikut format surat tak rasmi ni walaupun mungkin ade yang tak berapa betul.. dah lame tinggal skolah okay... tujuan saye menulis surat ini kat korang adalah untuk mengucapkan selamat tinggal dan selamat ber'semester break' untuk korang sume..

      Selain dari ingin mengucapkan selamat tinggal dan selamat bercuti.. saya juga ingin berterima kasih kat korang semua sebab dah banyak tolong saya sepanjang setahun kita berada kat bumi UTM Skudai ni... walaupun baru setahun kita start rapat, tapi rasa macam dah lama gile.. memang tak dinafikan kita kenal sejak di UTM KL lagi.. namun begitu hubungan kita tidak la serapat ini... ye dok ? *statement ini hanya untuk kak dahlia, kechik, dan neni.. intan, ros dan rusy sila jangan perasan sebab kita memang dah start merapu dari dulu* so sangat berterima kasih kat korang.. kite pun bukan ramai kawan kat sini kan... ye la..sape je la nak kawan ngn budak direct intake macam kite... lagi pun cos SHD berape kerat je yang direct intake.. hanya kita insan2 terpilih itu... so saya amat gemira kerana kalian sentiasa di samping saya !

     Memandangkan cos SHD ni susah dan agak tuf bagi orang2 yang lemah math macam saya.. *mesti ade orang akan cakap..ceh susah mende SHD tu? cos laen lagi susah.. perasan je.. jawapan saya : sukati lah !* so saya confirm2 telah, sedang dan akan menghadapi masalah dalam beberapa subjek yang perlu kira mengira nieh... otak2 math seperti kechik, neni, rusy dan kak dahlia amatlah diperlukan oleh saya untuk memberikan tunjuk ajar samada secara ikhlas nak ajar ataupun kena paksa ngan saya.. terima kasih yang tidak terhingga untuk korang diatas segala kepenatan, kelelahan, ketensionan dan kemengantukan sepanjang mengajar saya.. apa yang korang ajar tu saya memang faham.. tapi faham mase tu je la.. time exam tok leh jawab gak.. huhu tapi at least saya tak la hantar paper kosong kan... so thanks skali lagi kepada korang kerana dengan berkat tunjuk ajar korang tu la saya boley merapu di atas kertas jawapan...

     Thanks jugak untuk intan dan ros selaku otak menghafal... tanpa korang saya mungkin tak kan dapat hafal topik2 yang memerlukan teknik penghafalan yang jitu dan berkesan.. berkat teknik "sembang2" yang di amalkan sepanjang proses pengstudian di bilik gerakan, dapatlah saya menggoreng sehangus2nya beberapa paper yang kena wat esei... walaupun kadangkala saya campur aduk kan fakta bagi beberapa topik yang berlainan untuk satu soalan... tak tau betol ke tak ape yang saya tulis tu... tapi at least saya tak hantar paper kosong jugak kan..huhu penghargaan yang tidak terhingga untuk korang berdua..

Hah ! mari kita masuk personal appreciation pulak... meh saye sebut sorang2.. 

     Untuk roomate saya sepanjang sesi ni.. Rosninda,.. thanks coz jadi roomate jat.. selalu amek berat... selalu sembang2 ngan jat kat bilik... selalu nyanyi2.. selalu bagi motivasi percuma.. selalu pinjamkan laptop n broadband.. thanks.. thanks.. thanks... jat mintak maaf kalau ada salah silap sepanjang kita sebilik... selalu sepah bilik.. malas sapu bilik... selalu buat bising... cakap fon kuat2.. nanges sampai wat ros takut n lari panggil intan.. and macam2 lagi la... suka sangat roomate ngan ros... sayang kat ros !

    Buat membe sekedah yang gila2... Intan Shazwani.. thanks coz selalu menceriakan hari2 aku.. jadi membe merapu yang paling ngam.. gabungan idea2 merapu ang ngan aku memang mantap ! kita memang kena bekerjasama dalam memantapkan lagi teknik2 merapu dan membahan ros dan rusy..huhu thanks jugak coz selalu ada dengan aku dikala susah senang.. selalu bagi nasihat... tolong yang mana patut... sayang intan ! mintak maaf salah silap k..

    Buat pasangan kembar bufday sebelah2 ku.. Nurul Rusydiah.. thanks coz selalu ada ngan aku tak kira apa keadaan aku... selalu temankan aku ke mana2.. nak pi cucuk.. nak pi makan... nak pi SUB.. selalunya, kalau tak ros or intan, mesti ang yang temankan aku.. selalu msg tanya aku nak makan apa kalau aku dok sorang2.. selalu bawak balik makanan.. pizza free memang sedap ! thanks a lots ! mintak maaf salah silap...

     Noor Haishah a.k.a Kechik.. terima kasih yang tidak terhingga diatas segala tunjuk ajar... idea2 jahat ko yang jadi bahan gelak aku tidak akan dilupakan.. terutamanya gambar hantu merangkak n pocong yang ade sound jerit2 tu... sangat tak bley blah... naseb baek aku ni jenis cool walaupun penakut ya amat sebenarnya..huhu terima kasih jugak sebab takut nak bukak kotak indocafe yang ktorg bagi tu... ketakutan ko tu membuatkan aku nak gelak sampai hari ni bile ingat balik.. akhirnya berjaya membuatkan ko cuak dengan nota bertulis tangan aku yang ada kat kotak tu..hahahaha PUAS HATI AKU ! errr mintak maaf kalo ade terwat salah ngan ko ye kechik....

     Noraini a.k.a Neni.. terima kasih kerana selalu menceriakan hari2 aku ngan ayat2 skema dari fb ko... serius lawak ! thanks jugak diatas sume gosip2 panas yang ko sampaikan kat ktorg.. ajar ktorg sume wat aerobic.. berbakat seyh ko ! hahaha mintak maaf sebab aku selalu buli n knekan ko.. marah2 ko sebab baju, tudung kasut, rambut ko.. or pape jelah sampai ko lari setiap kali terserempak ngan aku..hehe sorry !

    Kakak ku Dahlia... time kasih sebab selalu bagi pinjam motor awak... panjang sket langkah saya kat sini dengan kehadiran motor awak tu.. thanks jugak sebab sudi berkawan n merapu ngan ktorg yang budak2 ni... selalu bergosip bersama2.. belikan goreng pisang untuk dimakan bersama2... laksa... cendol... bagi lauk free... uuwwwwaaaa ! sedap ! n tak lupa jugak terima kasih kerana membelanjakan MacValue Meal Double Cheese Burger beserta gelas Coke warna biru kepada saya ! jasamu ku kenang !!!!! sorry sebab saye cakap tajuk "how to be a winner?" untuk subjek TIS tak kuar tapi last2 ia terpampang dalam kertas soalan.. saya tengok awak dah macam nak makan saya masa tengok soalan tu ada.. naseb baeklah saya ni manusia dan bukannya kueh pau atau spesis makanan laen... so saye buat relax je.. sambil control2 supaya tak tergelak kuat.. hehe terasa lawak disitu apabila awak mempercayai kata2 saya sebulat2nya...hehehe pasni awak bley gang ngan neni !

Korang,

     Akhirnya berjaya jugak saye siapkan warkah berlagu rock ni untuk korang... kenape rock ? sebab korang sume wat ayat leleh2 je kan,... bace pun hati jadi sayu je.. macam dah abes degree n berpisah terus... kite ade lagi setaun kat sini daaaaa.. ape nak sedey2... tengok saye... senaraikan kejadian2 sem ni je... *tu pun panjang berjela !* oit ! korang sume balik umah jangan lupe saye ye... pi LI leklok... jangan asyik tengok mamat ensem je... wat betol2... kalo ade pape roger saye... okay ?! nanti dah balik sini kite gosip2 tau...hahaha petang ni tinggal la saye sorang2 kat k9 tercinta ni... rusy n kak dahlia dah nak balik... korang doakan saya tau... yang ni baru betol2 sayu sebab saye dah tinggal sorang2 ! uuuwwwwaaaa ! lambatnye mak cik saye datang !!!! errrmmmm tak pe la... cukup sampai sini kot... tak larat nak taip dah... dah panjang sangat.. kalo tulis mau 4 5 6 helai kertas ni... okay... bubbye ! sayang korang !! SELAMAT BERCUTI !


YANG BENAR,

SITI HAJAR FARAHIN BINTI MUHAMMAD KHIR

*surat cetakan komputer. tandatangan tidak diperlukan.. :)



p/s : adeh... blogger under maintenance la plak ! kena tggu lame baru bley post.. ceh !!!