Something to Talk About...
SitiHajarFarahin



Contengan Saya Family Sahabat Love SocialNetworks

Assalamualaikum

Feel free to read my contengan tau.its not that interesting story.its just about my life. suka duka. and kadang2 maybe ada terselit lagu or fact yang best. hargai sangat sapa2 yang sudi baca :)

nampak kotak2 kat atas tu? tu sume column untuk orang2 yang penting dalam hidup saya :)

Oh! and 1more thing. column 'sejarah lalu' yang kat bawah ni cant work properly. so if you wish to read my previous post, pegi kat bawah skali bahagian kiri ni. bawah column 'thanks' tu. ada older post. klik situ tau. tQ :)





Follow | Dashboard


Nuffnang !


WISH WISH WISH !

KURUS !
ABESKAN DEGREE !
KOREA !
PSM !
SAHABAT SEJATI !
100 FOLLOWERS !
ABES PRAKTIKAL !
MY OWN SONY PSP !
MY OWN DSLR !
PANDAI MAEN GITAR !

Conteng Sini !


Sejarah Lalu !


Credits.


Template by : Nurain Syuhada
Basecodes by : Ainabillah
Background by : Amalina
Cursor by : History
Edited by : SitiHajarFarahin

MENYIBUK DI KEM "TOT"

AMARAN : entry yang panjang !

>> salam...hah! mesti sume orang pelik... mende la kem tot tu kan..huhu tot tu sebenarnya singkatan nama program.. TOT = TRAINING OF TRAINERS ! anjuran adik2 kelab aku kat UTM IC KL.. KELAB KAUNSELING DAN KERJAYA.. aku sebagai alumni kkdk yang amat menyayangi adik2.*ceh ! bajet mcm selalu ikut program dorg..huhu  pun pegi la menyibuk memandangkan kem tu dorang wat kat gunung pulai.. agak dekat dengan skudai.. aku ikut trip farah, aiman n syukri nek keta g sane... lebey kurang dalam 45minit sampai la...hehe

>> pe benda je yang aku wat kat sane ? jawapannya ialah..... menghabiskan bekalan makanan yang dorang bawak... hahaha jahat kan... dah la tak bayar pape nieh ! selain tu bersembang sesama ktorg sebabnya dah lame tak dapat borak2 kan... kat skudai ni kolej laen2.. so dah tak ley jumpe selalu macam kat kl dulu... rindu seyh!

>> ape yang tak best sepanjang aku kat sana ? kem tu agak gelap dan menakutkan ! serius.... nak g mane2 kena berteman la...tapi standard la... name pun hutan kan... kaki gunung plak tu... tak seram memang saje la... lagi satu benda tak best ialah..... aku pakai kasut flat pegi sane ! kasut serba guna aku tu ! yang tu la pakai p jalan... yang tu la p bengkel... yang tu la masuk utan... haish~ rosak kasut aku ! sepatutnya aku pakai slipar je... bukan aku nak wat jungle tracking ke pe..

dah teruk dah kasut aku ni... kembang + comot + kotor = selekeh !

>> bukan aku terlampau pandai sangat nak tarik kasut ni... ni sume kes kelam kabut punye pasal... petang tu fara call n suh aku siap jam2 tu gak coz dorg dah nak gerak... pe lagi...ngan kelam kabutnye aku campak je baju mane yang depan mata masuk dalam beg.. pakai kasut trus gerak ! tak mandi pun ! lantak la... ade aku peduli..huhu tapi masalah timbul bile nak amek wuduk ! kaki basah2 sarung kasut ni... eeeeeeeeeeeeeeeeeeeiii !

>> ermmm malam tu ade persembahan dari adik2 depan alumni ! kire kena nyanyi2 la... macam2 gaya ada... pas setiap persembahan alumni kena bagi komen.. aku sebagai PUAN SRI FARAHIN *panggilan kat kem tu je..agak gegirl nama nieh ! maen hentam komen je.. and yang paling best ade ungun api... mula2 aku ingat nak wat sesi cerita2 hantu ke pe ade ungun api bagai... rupenye tak... sume orang dah "huish!" kan aku dah coz cakap tak berlapik dalam utan camtu... sory la ye... kak jat korang ni memang laser... haish~

huhu..best kan ? ala2 kem pengakap !

>> pas abes sesi persembahan ade plak sesi marah2 versi alumni.. diketuai oleh kak seha coz kak seha alumni yang senior kat situ... pong pang pong pang kak seha bagi.. then aiman amek alih selaku presiden mase batch aku dulu.. ermm dengar cite mase sesi ni ade adik2 yang terase... alala sian... tapi ape yang kak seha n aiman tegur tu untuk kebaikan tau... bukan saje2.. sebab ktorg sayang kelab.. mase batch ktorg dulu pun kena marah gak tau... lagi teruk rasenye... so jangan tacing2 okay... last skali sesi perbentangan perancangan kelab dalam tempoh setahun, 5tahun dan 10tahun... banyak idea2 yang best dari dorg.. semoga tercapai semuanya... aminnn

>> pas abes sume tu.. adik2 sume g tido.. kami alumni n mantan yang ade.. ape lagi... terus serang dapur ! tengok2 khai ngan faliq ngah makan nasik n telur dadar... siot ! dorg goreng senyap2 je kan.. patut la aku ade bau2 sedap tadi... pastu dorang nak wat megi special plak... faliq, khai n rossa yang masak.. boh sayur, telur n fish ball bagai.. terbaek la korang ! merase gak air tangan orang bujang kan.. haha abes 5bungkus megi ktorg kejekan... ramai okay! dalam 9 orang camtu..

yaaaa ! tukang masak kite untuk malam tu... sedap megi korang !

megi yang siap dimasak... ni bahagian aku n kak seha.. sharing is caring ! makan dalam dulang sebab takde pinggan.. 

>> pas sume ala2 berat perut.. ade yang nak pi tido... bagi burung2 antu yang mata still bertahan *aku, fara, khai, faliq n syukri ktorang g cari tempat yang ade sofa... lepak2 sambil borak2 panjang... malam tu aku telah di"BONGKAR" oleh dorg sebab mase ngah makan megi tu dorg nampak aku cakap fon.. hampeh ! abes la kisah2 percintaan aku kena bongkar.. soalan dorg.... tak bley blah.. rase macam nak angkat sorang2 baling dalam kolam sebelah tu ! tapi aku tak cite sume... haha padan muke korang ! dah puas bongkar cite aku... dorg plak kena cite.. jangan ingat nak lari.. syuk je yang wat2 tido... memang saje la kan... selain dari tu banyak gak topik laen.. antaranya.. saiz cincin.. kaki sape lagi besar.. kisah budak2 klas dorg.. petua menghilangkan ketuat n macam2 lagi la... haish~ topik tah pape kan.. sampai ke subuh tak tido last2 g kejutkan adik2 solat subuh.. time ni faliq kena gelak kaw2 dengan fara sebab naek tangga dengan gaya klakar.. fara cakap cacat.. aku tumpang gelak... memang lawak pun sebenarnya... hahahahaha

>> bile dah settle semayang subuh n mandi sume.. mate aku ni dah mule la kuyu... then aku pi tido kat khemah tempat dorang simpan barang.. sempat lelap kejap je skali ngan kak seha.. pastu kak seha bangun.. then aku dengar kat luar ade pakcik tu cakap yang dorg lepaskan beruk yang dalam sangkar tu... n pakcik tu kate beruk tu pandai bukak zip khemah ! dengar tu je aku trus bangun lari g kat tempat sofa semalam tu coz dorg ngah lepak kat situ... sume gelakkan aku ! jahat! tapi tak la jahat sangat coz pastu dorg bagi laluan suh aku tido kat sofa sebab mata aku dah teruk berair... yeay ! korang baek ! tapi kejap je tido kat situ coz pastu fara kejutkan aku suh tido kat khemah balik... faliq cite mase aku tido kat sofa tu ade makcik pakcik lalu2 situ... hampeh ! awat ko tak kejutkan awal2 ??? malu je aku... naseb ade fara..

>> then sambung tido kat khemah... guling2 bagai... bangun2 je terus makan nasik ! teruk giler anak dara nieh !!!!! alaaa dah dorg masak time aku tido kan... sory la... bukan selalu... khai pun tido gak... so aku ngan dia geng ! bangun je terus makan.. tak senonoh ! pas makan siap2 nak balik skudai... aku balik naek kete khai coz aiman nak g hantar kak seha dulu... faliq ade skali so kami bertiga trus balik kolej... adik2 plak siap2 nak balik kl...

>> so sepanjang satu malam aku kat kem tu best la... ngabeskan beras n megi orang... borak2... n yang paling penting aku dapat tengok n kenal pelapis baru yang pegang kkdk sekarang... so good luck untuk adik2 kak jat... harap korang jage kkdk elok2... wat yang terbaek.. naekkan name klab.. nanti korang dah jadi alumni boley la ngabeskan beras macam ktorg wat.. hehe sayang korang !