Something to Talk About...
SitiHajarFarahin



Contengan Saya Family Sahabat Love SocialNetworks

Assalamualaikum

Feel free to read my contengan tau.its not that interesting story.its just about my life. suka duka. and kadang2 maybe ada terselit lagu or fact yang best. hargai sangat sapa2 yang sudi baca :)

nampak kotak2 kat atas tu? tu sume column untuk orang2 yang penting dalam hidup saya :)

Oh! and 1more thing. column 'sejarah lalu' yang kat bawah ni cant work properly. so if you wish to read my previous post, pegi kat bawah skali bahagian kiri ni. bawah column 'thanks' tu. ada older post. klik situ tau. tQ :)





Follow | Dashboard


Nuffnang !


WISH WISH WISH !

KURUS !
ABESKAN DEGREE !
KOREA !
PSM !
SAHABAT SEJATI !
100 FOLLOWERS !
ABES PRAKTIKAL !
MY OWN SONY PSP !
MY OWN DSLR !
PANDAI MAEN GITAR !

Conteng Sini !


Sejarah Lalu !


Credits.


Template by : Nurain Syuhada
Basecodes by : Ainabillah
Background by : Amalina
Cursor by : History
Edited by : SitiHajarFarahin

ELECTRICAL ENGINEERING MEMANG BUKAN BIDANG AKU !

>> salam... tergerak hati nak wat entry pasal subjek yang aku kena amek sem ni... ELECTRICAL TECHNOLOGY FOR MANAGEMENT n ELECTRICAL ENGINEERING LABORATORY.. both of this subjects buat aku pening gile2... mane taknye.. tetibe je kena amek subjek engineering.. tak reti kot... last skali aku tengok benda2 macam transistor n capacitor tu mase aku form 3.. mase kena wat keja kursus kemahiran hidup untuk PMR rasenye... tu pun music box aku tu hagham tak berbunyi.. aku memang looser la kalo bab2 nak pasang2 komponen ni.. dulu mase diploma aku dah amek subjek mechanical engineering.. sekarang dah kena amek letrik plak... adeh~ 



>> ade sorang "pak cik" tu pun cakap yang electrical engineering memang superb susah ! aku sendiri tak tau camne dia boley kate susah sedangkan dia amek makanikal dulu..huhu mesti sume orang heran kan kenapa aku kena amek subjek ni sedangkan aku budak management ? aku sebenarnye pun tak berape nak faham sangat... tapi memang wajib amek la.. kononnye nak budak2 management ni tau sume asas cos laen.. takut nanti kang kena tipu ngan engineer bile dah jadi manager... nak tergelak pun ade bile dengar jawapan tu..huhu 

>> sekarang ni setiap ari rabu aku akan masuk lab..kena wat circuit ape sume bagai..tak tau la menjadi ke tak projek aku tu nanti...bile aku "budak management" masuk electrical lab, rase macam batak gile ! ye r...tak pernah tengok benda2 sume tu..takut nak sentuh pun ade coz takut kena letrik ! okay..rakan2 ku yang amek cos letrik, sile jangan gelakkan aku...coz aku budak baru belajar.. huhu

salah satu alat yang digunakan dalam lab pagi tadi...name ye oscilloscope..first time aku tengok benda ni aku teringat benda yang kat hospital tu..alaaaa benda yang tunjuk denyutan jantung tu...kat ICU tu..hahaha bengong kan..


>> esok plak aku ade kuiz untuk subjek  ELECTRICAL TECHNOLOGY FOR MANAGEMENT.. dalam subjek ni pun kite kena tau pasal komponen elektrik.. pastu ade kire2.. aku bab kire mengire ni slow sket... tapi ngah cuba sedaya upaya yang boley... so far, insyaallah boley kot... harapnya result aku untuk dua2 subjek letrik ni tak la teruk nanti... aminnnn

note saye untuk kuiz esok...kuar ohm's law je...naseb baek tak susah sangat..huhu

p/s : kagum gile ngan kekawan dari cos electrical engineering yang dean list for every sem ! camne korang study ea ? kongsi ngan aku sket !