Something to Talk About...
SitiHajarFarahin



Contengan Saya Family Sahabat Love SocialNetworks

Assalamualaikum

Feel free to read my contengan tau.its not that interesting story.its just about my life. suka duka. and kadang2 maybe ada terselit lagu or fact yang best. hargai sangat sapa2 yang sudi baca :)

nampak kotak2 kat atas tu? tu sume column untuk orang2 yang penting dalam hidup saya :)

Oh! and 1more thing. column 'sejarah lalu' yang kat bawah ni cant work properly. so if you wish to read my previous post, pegi kat bawah skali bahagian kiri ni. bawah column 'thanks' tu. ada older post. klik situ tau. tQ :)





Follow | Dashboard


Nuffnang !


WISH WISH WISH !

KURUS !
ABESKAN DEGREE !
KOREA !
PSM !
SAHABAT SEJATI !
100 FOLLOWERS !
ABES PRAKTIKAL !
MY OWN SONY PSP !
MY OWN DSLR !
PANDAI MAEN GITAR !

Conteng Sini !


Sejarah Lalu !


Credits.


Template by : Nurain Syuhada
Basecodes by : Ainabillah
Background by : Amalina
Cursor by : History
Edited by : SitiHajarFarahin

CES! KENAPA AKU TAK PERASAN AKU DITAGGED??

>> salam...ye ye..aku tau tadi aku cakap nak study..tapi tetibe aku tade mood plak kan..so aku start la hobi sambilan aku iaitu blog walking! so dalam dok syok2 berjalan2 tengok blog orang..baca punya baca...last2 baru aku terperasan aku ditag kat salah satu entry cik seha..nak tahu apakah arahan tagged itu?? mari kita saksikan...

once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random thing,  fact, habits, or goal about you. at the end, choose 25 people to be tagged. <<-- aku rasa aku tak ley wat yang ni! you have to tagged the person who tagged you. if i tag you, its because i want to know more about you. 

>> tudia..nampak tak?? kena cita 25 perkara pasal diri aku...nak cita pa ea? tak da yang menarik pun pasal diri aku ni...i'll try my best la...sekarang kul 4.14 pagi...kita tengok kul berapa aku akan siap wat benda ni nanti..chaiyok jat! errr kalo boring sory la ye...cite aku bosan sket...huhu

1) nama yang diberikan kepada aku ialah SITI HAJAR FARAHIN BINTI MUHAMMAD KHIR..yes! aku tau nama aku memang panjang..dan aku akui aku menghadapi sedikit masalah kalau nak isi borang yang kotak2 tu...alaa yang satu kotak satu huruf tu..haaa yang tu la...tapi semakin aku besar ni semakin aku suka dengan nama penuh aku...thanks to tok n nenek yang bagi aku nama ni...walaupun nama aku panjang, nama panggilan aku pendek je...JAT! thanks my nickname...kawan2 suma panggil aku nama ni..kecuali kawan sekolah rendah..depa panggil aku HAJAR..huhu lama tak dengar panggilan tu..tapi kat umah mak abah n adik2 panggil aku KAKAK..of course la sebab aku anak sulung kan...aku banyak lagi nama panggilan..tapi cukup la mention yang ni je..

2) cita pasal sekolah la plak...tadika kat TADIKA KEMAS JLN TELUK WANJAH..aku tadika masa umur 5taun je...umur 6taun aku dok saja kat umah..bestkan?huhu sampai la aku masuk darjah 1 kat SK HAJI MOHAMMAD SHARIFF..sampai darjah 6 pun aku skolah sini...then tingkatan 1 sampai 5 kat SMK SYED MOHAMED AL-BUKHARY..

3) pas SPM aku lanjutkan pelajaran aku ke peringkat diploma di UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA, INTERNATIONAL CAMPUS, KL..kat sini aku amek diploma in management of technology...and sekarang, pas abes diploma teruskan pengajian aku di peringkat ijazah plak kat UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA, SKUDAI, JOHOR...jauh kan aku merantau? ermmm kat sini aku amek bachelor of management (technology)

4) aku dilahirkan pada tanggal 26 februari 1989 di ALOR SETAR,KEDAH DARUL AMAN..ini bermakna sekarang ni aku berumur 21 tahun dan sedang menghitung bulan untuk menyambut birthday aku yang ke-22..yeay! tak sabar menanti kejutan yang bakal diberikan..haha macam tak percaya yang aku dah bley jadi mak orang coz perangai aku ni still macam budak2! adeh~

5) aku ni sorang yang happy go lucky dan suka cakap banyak...merapu tak yah cita la...memang hobi aku tu...tapi aku jugak boley menjadi seorang yang sangat pendiam kalo aku berhadapan dengan orang2 yang baru..kira aku ni jenis yang kena kenal dulu la baru bley gelak suka ria..huhu tapi kalo dah jumpa dengan orang yang sekepala..dalam satu hari je aku bley mesra..

6) mula bergelar budak gemuk sejak dari form 2...ni suma kes aku balik umah tok kat kl...dok sana aku makan tido je ari2 selama sebulan lebih...balik alor star ja suma dah tak kenal aku...n gelaran budak gemok tu kekal sampai sekarang..ces! bila bley kurus ni...oit! i'm trying okay...

7) agak aktif dalam sports sejak dari skolah rendah sampai skolah menengah..what? tak caya? suka hati anda...masa skolah rendah aku maen bola baling n bola jaring...hampir nak maen hoki tapi tak jadi...huhu sekolah menengah aku maen taekwondo sampai form 3..then aku stop n mula menceburkan diri dalam netball sampai form 5..kui3! aku pernah jadi kapten pasukan...tu pun sebab kena paksa..huhu

8) abah aku namanya MUHAMMAD KHIR BIN GHAZALI..mak aku plak NOORMA BINTI RASHID..aku ada 6 orang adik beradik...disebabkan aku ni anak sulung..so secara automatiknya adik aku ada 5orang...NUR RAIHAN MASTURA,NUR MUNIRAH,NUR ATHEERAH,MUHAMMAD NUR AFIFIE n MUHAMMAD NUR AFIEZAL..itu nama adik2 aku dan yang paling penting mengikut turutan.. =)

9) aku tak makan sambal belacan, tembikai, kebanyakan sayur kecuali kangkung, kubis, bunga kubis n tomato...yang laen kebanyakannya aku telan sampai licin...tengok perut r beb!

10) aku suka nyanyi! thats the truth! and antara hobi membuang masa aku ialah karoke bersama kawan2 tercayang...haha..aku suka nyanyi sebab dengan nyanyi aku bley happykan hati aku yang gundah gulana..bley lepaskan tention..selain tu aku jugak suka tengok wayang...tapi sejak dok skudai ni.........kurang la sket..hmmm wat aku rindu kl je!

11) i'm a shopaholic! workaholic? not at all! saya seorang pemalas yang berjaya.. yeay! aku juga bermulut laser...ooopppss! sorry...

12) suka study last2 minutes! serius....mesti orang cakap teruk kan..teruk gak la sebenarnya...sebab bila dah last minutes mesti tak tido punye...tambah2 time2 dekat nak exam...haish~ habit yang membimbangkan!

13) dah serik nak makan banyak megi coz rambut dah gugur! uuuuuwwwwaaaaa! rambut dah nipis tau...ade cara bak tebalkan rambut balik tak? help me please!!

14) aku ade ramai kawan baek...nak aku listkan tak? meh sini...kawan baek aku masa skolah menengah ialah....NATASYA AHMAD,NURUL SAADAH,AMIRA NADIA,HERSAM HERMAN,DARQUTNI...ni yang paling rapat ngan aku la..sekarang masing2 dah ada life sendiri...tapi kami still contact...okay la tu kan! hehe kawan baek aku kat u plak ialah....INTAN SHAZWANI,ROSNINDA,NURUL RUSYDIAH,SAIFUL AZLIE...intan, ros, n rusy mmg besties aku la...epul plak sahabat aku...nothing more okay...pakwe org tu....sayang kawan2 saya! toing2!

15) kat skolah dulu aku paling tak suka subjek add math! hate it damn much! serius...aku tak tau nape aku rase macam budak bodoh time aku stdy subjek tu...and yang bertambah teruknya...subjek math kat u ni dah sebijik macam add math dah! aaarrrrggggghhhh! why? why? why??!!! errrr tapi saye suke akaun!! hua3! tak jemu2 membuatnya...hehe

16) aku suka gedik2 amek gambar..annoying? suka hati korang! aku guna camera sendiri okay...not yours! huhu sekarang aku guna Olympus T-100..mak yang belikan..thanks mak! n one day aku akan beli my own DSLR..serius..i mean it!

17) ada keinginan nak belajar maen gitar...tengok la sem depan...ada wet lebih sket bley la beli sebijik...then aku nak suruh abah tolong ajar aku maen gitar..huhu abah aku ada band sendiri tau masa dia muda2 dulu...percaya tak? hehehe nanti nak suh abah ajar..yeay!

18) aku insomnia...yes! tak reti tido awal...start dari form 3 lagi aku memang tak reti tido awal..tak tau nape...mybe sebab tu badan makin gemok kot!

19) ermmm aku seorang yang boyish masa sekolah dulu...agak kasar la...dressing pun ala2 je...pernah digelar tomboy oleh tok aku sendiri coz selalu potong rambut pendek n suka pakai cap...uuwwwaaa sampai ati tok! tapi sekarang aku dah ayu sket...kan3?? haha perasan plak...tak de la ayu tapi dah jadi perempuan la..mybe sebab pergaulan aku ngan kawan2 kat u ni...dorg memang ayu...tak dinafikan okay..so bley dikatakan aku 80% berubah...errr ye ke??? hmmmm

20) walaupun aku nampak sempoi..tapi aku sorang yang cepat terasa...terutama dengan orang yang aku sayang...tak kire la bf ke..kawan ke...even dengan family sendiri pun aku cepat je nak terasa..tapi selalunya kalau aku terasa aku tak tunjuk...aku senyum je...tapi dalam hati....macam nak pecah beb...sedey3!

21) aku tak suka pakai kasut tinggi...sangat benci! coz nanti kaki aku sakit...walaupun aku banyak koleksi kasut..tapi kebanyakannya akan tersimpan rapi kat dalam almari kasut kat umah aku...aku suka pkai flat shoes...sangat selesa untuk berlari2..haha

22) aku mempunyai impian untuk kurus before aku kawen! ngan sape? itu yang kite tak tau...haha

23) aku sangat sayang koleksi teady bears aku! terutama yang paling besar tu...hadiah hari jadi yang ke-20..pemberian dot..dot...dot..huhu tapi masalahnya bear tu aku tak bawak datang sini! rindunya bear tu......

24) aku mengaku yang aku dah gatal nak kawen sekarang! kenapa? tah la...mybe sebab aku suka tengok gambar orang kahwin...hahaha alasan yang tak matang! fizikal dah tergedik2...mental tak ready lagi sebenarnya...tanggungjawab besar kot cik jat oi! so lupakan dulu! fokus study!!!

25) SANGAT SAYANG ENCIK NGARUT SAYA! no matter what! forever..insyaallah....

Betty Boop dancing animated Pictures, Images and Photos


>> yeay! dah siap akhirnya...25 benda merepek pasal aku...jam sekarang kul 5.58pagi..maknanya dekat dua jam aku wat benda ni..haish~ jat...jat..kalo study kan bagus...huhu...ermmm aku rase tak dapat nak tag la 25 orang tu...so kalo ada sesape rase nak wat amek je k...aku bagi...tak larat dah ni...perlu solat subuh then tido untuk tenaga pada esok hari..huhu...k la tata..