Something to Talk About...
SitiHajarFarahin



Contengan Saya Family Sahabat Love SocialNetworks

Assalamualaikum

Feel free to read my contengan tau.its not that interesting story.its just about my life. suka duka. and kadang2 maybe ada terselit lagu or fact yang best. hargai sangat sapa2 yang sudi baca :)

nampak kotak2 kat atas tu? tu sume column untuk orang2 yang penting dalam hidup saya :)

Oh! and 1more thing. column 'sejarah lalu' yang kat bawah ni cant work properly. so if you wish to read my previous post, pegi kat bawah skali bahagian kiri ni. bawah column 'thanks' tu. ada older post. klik situ tau. tQ :)





Follow | Dashboard


Nuffnang !


WISH WISH WISH !

KURUS !
ABESKAN DEGREE !
KOREA !
PSM !
SAHABAT SEJATI !
100 FOLLOWERS !
ABES PRAKTIKAL !
MY OWN SONY PSP !
MY OWN DSLR !
PANDAI MAEN GITAR !

Conteng Sini !


Sejarah Lalu !


Credits.


Template by : Nurain Syuhada
Basecodes by : Ainabillah
Background by : Amalina
Cursor by : History
Edited by : SitiHajarFarahin

MERUNGUT ATAU MENGADU?

>> salam..dah pukul 5 pagi...aku masih berjaga...tahniah kepada yang berjaya wat aku tak tido malam ni...okay...merungut atau mengadu? title entry aku kali ni...ape beza merungut ngan mengadu? tah! aku pun tak pasti...bagi aku kedua2 benda tu adalah bentuk luahan perasaan..kan? if i'm not mistaken la...tapi kan...orang memang akan menyampah kalo kita selalu merungut..tambah2 lagi kalo kita selalu merungut pasal benda yang sama..setiap kali....hmmm tapi cmne kalo kita sendiri anggap rungutan tu sebagai bukan rungutan..tapi sebaliknya sebagai aduan..mengadu la tu...sebab kita rase merungut dengan mengadu tu perkara yang berbeza...tapi kita sendiri tak tau camne nak bezakan dua benda tu...

>> tapi, walaupun diri sendiri fikir merungut n mengadu tu perkara yang berbeza, tapi orang sekeliling tetap akan pikir benda tu sama...sebab kita xdapat nak explain kat orang tu apa bezanya...so camna lagi nak wat? emmm langkah yang paling selamat sekarang ialah jangan mengadu kat sape2 pasal ape2 pun..sebab orang akan tafsirkan itu sebagai merungut...nanti lame2 orang akan menyampah kat kita...

>> sebab tu aku selalu pendam kalo ade masalah, kalo ade terase or ape2 je lah..aku cite kat blog aku ni je..n kat fb aku...sebab aku just ade medium tu je selain kawan2 aku...tapi orang selalu cakap kenape nak pendam sorang? ape gunenye orang tu kalo aku xnak cite pape...tapi masalahnye bile aku dah mule luahkan orang akan cakap aku merungut..maybe sebab aku selalu mengadu benda yang same..berulang2 kali...n orang dah naek bosan...okay..my bad..my mistake..

>> so i back to basic..kembali kepada asal..aku rase better aku just luahkan kat sini..kat fb aku...n kat kawan2...aku puas hati dapat luahkan kat sini...sebab walaupun ade orang yang akan mengutuk or marah2 atas ape yang akan aku luahkan, at least aku tak dengar semua tu..so that aku tak yah nak sedey2 or terase..hmmm susah kan jadi orang yang sensitif ni...sket2 terase..sket2 sedey..rase cam bodoh je...orang pun menyampah kan...so aku kena cube wat something la untuk wat orang tak menyampah dengan perangai aku...macam yang aku cakap tadi...kalo ade pape diam je...itu lebih baik daripada orang naek menyampah dengar aku mengadu or merungut pasal benda yang sama..kan? kalo korang jadi aku, korang wat benda yang sama x?

>> yes! itu keputusannya...walaupun aku still tak dapat nak buktikan yang merungut n mengadu tu benda yang berbeza..tak kisah la...sebab kalo aku bertungkus lumus nak bezakan pun orang tetap akan anggap benda tu sama...jadi aku tetap dengan keputusan aku...jangan mengadu apa2 kat orang...mengadu kat blog n fb aku je..TITIK! 

>> so..aduan untuk hari ini :
1) tekak aku sakit...suara aku hilang....aku tak ley nak melalak kuat2 bila dengar lagu...kawan2 paksa aku minum air org tua (air yg suam2 je) xsedap! xley minum ais..sedey! tapi tak pe..aku tetap cube gagahkan suara aku untuk keluar gak! mesti boley keluar...kena cakap banyak gak! aku mana boley dok diam2...sehari tak merapu..tak gelak2 boley gila kot!
2) terasa sangat letih sebab akhir2 ni aku banyak sangat kerja kena wat..maybe sebab tu aku tak sihat...tapi tak pe...aku tau aku boley hadapi sume ni...CHAIYOK JAT!

>> blog....itu je aduan aku untuk hari ni..nanti kalo ade pape aku akan mengadu kat ko lagi...ko jangan marah aku k...aku mengadu ni tau..bukan merungut..ko faham aku kan? aku ade ko je...thanks sebab selalu dengar masalah aku...aku sayang ko! MY LOVELY DIARY!