Something to Talk About...
SitiHajarFarahin



Contengan Saya Family Sahabat Love SocialNetworks

Assalamualaikum

Feel free to read my contengan tau.its not that interesting story.its just about my life. suka duka. and kadang2 maybe ada terselit lagu or fact yang best. hargai sangat sapa2 yang sudi baca :)

nampak kotak2 kat atas tu? tu sume column untuk orang2 yang penting dalam hidup saya :)

Oh! and 1more thing. column 'sejarah lalu' yang kat bawah ni cant work properly. so if you wish to read my previous post, pegi kat bawah skali bahagian kiri ni. bawah column 'thanks' tu. ada older post. klik situ tau. tQ :)





Follow | Dashboard


Nuffnang !


WISH WISH WISH !

KURUS !
ABESKAN DEGREE !
KOREA !
PSM !
SAHABAT SEJATI !
100 FOLLOWERS !
ABES PRAKTIKAL !
MY OWN SONY PSP !
MY OWN DSLR !
PANDAI MAEN GITAR !

Conteng Sini !


Sejarah Lalu !


Credits.


Template by : Nurain Syuhada
Basecodes by : Ainabillah
Background by : Amalina
Cursor by : History
Edited by : SitiHajarFarahin

TAKKAN TERLUPAKAN!

>> salam...hari ni dah masuk hari ketiga kite sume berpuasa...huh! baru balik kelas ni...balik2 trus datang cc coz aku nak update satu cite yang tak sempat aku update semalam...tenet slow plak...tu yang tak ley nak cite tu...


>> okay camni...semalam, or lebey tepat lagi pagi tadi..around pukul dua pagi..aku n kekawan baek ku pun sahur la kat bilik aku n ros...(sahur la sangat kan kul 2 pagi.. c(: ) pas dah melantak nasik n fries yang beli kat arked tu kami pun nak g la toilet coz nak basuh sudu ngan cawan...(menchi toilet kat luar!!) masa nak kuar bilik tu aku pun cakap kat rusydiah...

jart : lulu..tolong amek kunci bilik!

>> rusy pun amek la kunci...masa nak tutup pintu aku cakap lagi (haish! banyak cakap plak aku..)

jart : kunci pintu weh!

>> for your info, aku kalo kuar bilik memang always kunci pintu (kat skudai ni la..kat kl tak pun..huhu) bukan pe...takut orang masuk bilik..ye la..empat2 orang kuar gi toilet...laptop and phone empat2 bijik ada atas meja n katil..cuak kot...kang ilang mau nangeh kita! so kira langkah berjaga2 la..hehe bertanggungjawab kan aku! bangga nieh!

hút thuốc Pictures, Images and  Photos

>> then kami pun pi la basuh2 pa yang patut...masa ngah gelak2 time basuh2 tu tetiba intan tegur rusydiah...

intan : eh! kenapa awak bawak kunci saya? (dalam nada agak manja2 gitu c(: )

>> bila dengar ja intan cakap camtu..aku tru paling tengok rusy...then rusy pun jerit...

rusy : jaaaaarrrrtttt!!!

>> rusy tersalah amek kunci! dia teramek kunci bilik intan bukan bilik aku n ros! adeh~ dalam sekelip mata ja suasana bergelak ketawa tu bertukar jadi panik yang amat sangat...masing2 dah kelam kabut tak tau pa nak wat...camna ni?????

intan : camna wey?
ros : takkan nak pi umah pengetua? ngan pakai baju tido..malu r..tido bilik intan r..intan sorang ja ada kunci..
rusy : kunci bilik rusy pun ade dalam bilik korang...(tapi bilik dia sebenarnya xkunci pun)
ros : camna ni..takut tak bangun ja sok...
jart : dah r suma handphone ada dalam bilik..nak kunci jam camna? errr jart xley idup kalo xdak fon..walaupun xda orang msg..hehe
intan : intan pun sama..hehe (sambil tersipu2 malu...hehe)
ros : ermm kak ja( roomate intan) pun xda klas sok..camna kita nak bangun...
rusy : erm kunci ang kat mana jat?
jart : kunci aku dok atas katil kot...gila jauh kalo nak amek ikut tingkap pun...
rusy : kunci ros?
ros : kunci ros dalam bakul mandi!
rusy : weh jom r kita try jolok ikut pintu or tingkap..pakai mop ke...

>> pastu kami pun berlari la ke bilik..rusy dah amek pin rambut kat bilik dia..konon2nya nak try bukak kunci r kan..hahaha lawak...ros plak pi tengok jadual felo bertugas...felo bertugas sampai pukul 11.30 mlm ja pun..adeh~ aku ngan intan pi tengok2 ikut tingkap kot2 bley capai kunci aku yang dok atas katil tu...jauh daaa...kalo atas meja boley lagi..memang tak sampai la....lagi sekali rusy tanya kunci ros kat mana...and jawapan ros seperti di atas..dalam bakul mandi! tapi.......ros macam terpikir jap....then ros terjerit!

ros : eh! tak tak tak! kunci ros ada atas meja ros! cuba tangok...

>> yup memang betol! kunci ros ada atas meja!! alhamdulillah!! lega hati TUHAN je yang tau...okay...sekarang ni macam mana kita nak capai kunci tu?

jart : amek hanger tu! ( hanger yang aku slalu sangkut towel kat tingkap)

>> ros pun tarik hanger tu dengan sekuat hati..dan hanger tu pun.......................patah kepalanya...sigh emoticon Pictures, Images and Photos

>> tapi xpa! ujung hanger tu still boley guna! yeah! harapan berbunga kembali! ros cuba capai kunci tu dengan hanger..disebabkan tingkap bilik kami tu agak tinggi, ros terpaksa berjengket sampai kami ros krem! rusydiah yg ada sebelah ros tolong urut..tapi dia urut salah tempat la plak...ros krem kat jari kaki...tapi rusy urut kat betis...sempat lagi aku tergelak disitu...hahahahihi Pictures, Images and Photos

>> then rusydiah amek alih keja tarik menarik kunci tadi..rusy tinggi sket...intan g lari amek kerusi kat pavi coz mana tau kot nak guna untuk panjat kan...aku? berdiri sebelah rusy and bagi sokongan...haish (-.-") tarik punya tarik dengan sepenuh hati...tetiba kunci tu jatuh!

intan : aaaarrrrggggggggggggghhhhhhhhhhhhhh!

>> intan yang sakit tekak dan bersuara ala2 ratu rock tetiba terjerit! hai dah okay ke tekak tu dik? haha ermm jatuh la plak kunci tu kan...ros jengok2 lagi...

ros : weh! kunci tu jatuh dalam baldi la...boley amek lagi....

>> yeah! harapan sekali lagi berbunga! rusy try lagi...dah akhirnya............ALHAMDULILLAH...berjaya jugak amek kunci tu....dan kami dapat masuk ke bilik dengan selamatnya...........masuk je bilik sume sibuk nak update status kat facebook pasal kejadian tetinggal kunci tu...glad Pictures, Images and Photos

>> hmmm rasa lega sangat..kalo tak dapat masuk bilik semalam mungkin kami berempat terpaksa bermalam kat pavillion (bukan yg kat BB tu ye..ni k9 punye) yang sejuk nak mati tu sebelum nak tunggu pejabat kolej bukak paginye...pertama kali kot jadi kat aku..sebelum ni aku tak pernah tinggal kunci bilik...hehe panik! hilang keayuaan sebentar! haha

>> moral of da story : pegi mana2 mesti kena bawak kunci bilik...and make sure kunci yang anda amek tu adalah kunci yang betol...lagi...letak or gantung kunci anda di tempat yang senang di capai seperti di atas meja bersebelahan dengan tingkap bilik...dan lagi..pastikan baldi anda juga di letakkan di sebelah meja dan tingkap...bukan apa..kalo jadi benda camni lagi senang nak amek...smile Pictures, Images and Photos

>> kepada sahabat2 ku yang tersayang.. intan, rosninda n rusydiah...ni kenangan yang paling mengerikan sepanjang persahabatan kita..keadaan yang berlaku membuatkan kita semakin mesra...bila ingat2 balik rasa nak gelak je...hehehe pape pun aku sayang kat korang!love Pictures, Images and Photos


* watak dalam novel "kaki ku krem di jendela"! hahaha intan yang bagi idea ni coz dia kata cita tertinggal kunci bilik ni bley wat novel..hehe c(:


p/s : dialog diatas adalah berdasarkan apa yang aku ingat je ye..kalo ada yang tertinggal or tertambah tu abaikan je la ye kawan2..janji mesej tu sampai..hehe