Something to Talk About...
SitiHajarFarahin



Contengan Saya Family Sahabat Love SocialNetworks

Assalamualaikum

Feel free to read my contengan tau.its not that interesting story.its just about my life. suka duka. and kadang2 maybe ada terselit lagu or fact yang best. hargai sangat sapa2 yang sudi baca :)

nampak kotak2 kat atas tu? tu sume column untuk orang2 yang penting dalam hidup saya :)

Oh! and 1more thing. column 'sejarah lalu' yang kat bawah ni cant work properly. so if you wish to read my previous post, pegi kat bawah skali bahagian kiri ni. bawah column 'thanks' tu. ada older post. klik situ tau. tQ :)





Follow | Dashboard


Nuffnang !


WISH WISH WISH !

KURUS !
ABESKAN DEGREE !
KOREA !
PSM !
SAHABAT SEJATI !
100 FOLLOWERS !
ABES PRAKTIKAL !
MY OWN SONY PSP !
MY OWN DSLR !
PANDAI MAEN GITAR !

Conteng Sini !


Sejarah Lalu !


Credits.


Template by : Nurain Syuhada
Basecodes by : Ainabillah
Background by : Amalina
Cursor by : History
Edited by : SitiHajarFarahin

PERJUANGAN BERAKHIR! BYE2 UTM~

>> hye.. 17/4/10 berakhirlah perjuangan aku untuk memiliki segulung diploma di UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA, INTERNATIONAL CAMPUS, KUALA LUMPUR..aku dah berjuang sedaya aku mampu..sekarang kita just tunggu dan lihat ape hasilnye..last paper aku subjek tasawwur islam..ermm okay la kot..wlaupun agak susah..ada la 2 3 soalan yang aku goreng habis2san..harapnye dapat la markah jugak even 1/2 markah pun xpe..jnji ade gak..hehe



>> bila dah abes ni, terkenang balik saat2 aku mula2 jejak kaki kat utmkl ni.. 1/7/2007! apa yg terdetik kat ati aku ni ialah :



"alahai! awat kecik ja campus ni? awat xmacam U len yg aku pnah p?"



mase tu dah rase cam xbrape nak best dah..agak2 bosan je kan...tapi xpe! yang penting aku dapat sambung stdy! (mase tu la..) ditawarkan cos PENGURUSAN TEKNOLOGI okay pas pendaftaran kat Dewan Besar aku trus g cari bilik yg dorg dah kasi kat aku utk sepanjang Minggu Haluan Siswa (MHS=orientasi la tu!) aku igt lagi..Blok APB..blok tu mcam rumah kampung..cantik..tapi agak menggerunkan jugak la..skarang dah xda dah..sampai kat bilik..aku jumpe la roomate aku merangkap kawan aku yang pertama kat utm ni..nak tau sape? ROSNINDA RUSLI a.k.a ROS! mule2 tgk ros dalam hati cakap :



"ades! lembut ja budak ni..dia nak ka kawan ngan aku? aku kan ganas2 cmni..haish! tapi dia pkai N-Gage r! bley tahan gak dia ni..huhu"



ktorg pun kenal2 la...tnye asal mana sume..bile ros tau je aku dari kedah..ros trus cakap :



"ermm budak bilik blakang ni pun orang kedah jugak..tapi sg petani kot.."



wah! dalam hatiku berbunga riang..ada jugak orang kedah kat sini..ingat aku sorg ja tersesat..dari tadi cari mmbe sekedah xjumpa2..last2 ade gak..hehe then budak kedah yang ros cakap tu pun datang bilik ktorg..dia dah kenal ngan ros sbelum aku sampai tadi..maklumlah..sampai lambat kan..huhu..aku pun salam ngan budak kedah tu..dia kenalkan diri sebagai INTAN SHAZWANI a.k.a INTAN..tanpa membuang masa aku pun terus sembang ngan dia macam dah kenal lama..owh! rupa2nya intan ni orang kulim! bukan sg petani la ros! ros ni..ish! laen tempatnya tu..huhu..best sembang ngan intan...mcam sembang ngan kawan skolah..ya la..xyah la tebelit2 lidah aku nak cakap KL kan..hahaha..lawak eh masa tu...sembang punya sembang intan pun cakap :



"kalo pa2 kita sama2 la ea.."



ros plak cakap :



"okay la..intan tido sorg kan..malam ni meh la tido skali..bilik ni pun besar.."



aku ye kan je..lagipun bilik ktorg agak luas..coz bilik tu utk 3org..so aku xkisah la...then kebetulan..intan bg tau ade sorg lagi budak yang tido sorg..xde roomate gak..dia kenal mase sampai td..aku ngan ros pun suh ajak budak tu skali..budak tu orang Rawang..dekat je la..bley balik slalu..so ktorg pun ajak la budak rawang tu join tido same2..dia okay je..pastu ktorg pun siap2 utk aktiviti MHS yg seterusnya..mase ngah jalan nak g dewan tu aku tnye la budak rawang tu..name ape? dia pun cakap :



"name NURUL RUSYDIAH..tapi panggil je RUSY.."



owh rusy name dia..dalam hati aku cakap lagi :



"awat susah sangat nak sebut nama hang? xpa2 nanti lama2 aku reti la kan..huhu yang penting aku dah jumpa kawan n kami berempat sama cos.."



>> so! di situ lah bermula detik perkenalan aku dengan kawan2 baek aku kat utmkl ni..sejak dari hari tu kami terus melekat..g mne pun berempat..same2 bagun lewat mase MHS..same2 amik makanan..same2 kemas barang..same2 angkut barang masuk dalam lori mase nak pindah g Kolej Kedua (skrg ni KSJ)..and sampai sekarang pun kami masih berempat..



>> hari pertama masuk klas..cuak gak..budak2 klas aku memang ramai..70 lbey mase tu..macam2 ragam la..ramai kan? sem berganti sem klas aku tetap ramai..walaupun ada 2 3 org yang kuar tapi jumlahnya tetap xberganjak..masih dalam kedudukan 70 org student..huhu bangga nieh..



>> pencapaian setiap sem? ermm biasa2 saja..aku bukanlah tergolong dalam kalangan budak2 pandai dalam klas..stakat cukup untuk memuaskan hati sendiri je..huhu..erm..tapi aku aktif dalam kelab..nak tau kelab ape aku masuk? KELAB KAUNSELING DAN KERJAYA! wah..macam bagus je aku masuk kelab kaunseling2 ni kan..diri sendiri pun xbrape btol..nak kaunseling orang plak..huhu ah! peduli ape aku..yang penting aku sayang klab ni..aku dapat kenal ramai kawan kat sini..dapat banyak pengalaman..kami pun dah macam adik beradik..kan? hehe pencapaian lain? ermm haa! aku dapat naekkan berat badan aku..setiap sem, aku balik umah je orang mesti tegur aku makin gemuk! baju yang mak tempah mase aku mule2 masuk sini pun aku dah xley pakai..kire pencapaian la tu kan..huhu lagi...ermm ni yang agak segan sket r..huhu sejak masuk sini,aku dah xganas lagi dah..dah jadi "perempuan" dah aku..kalo waktu skolah dulu aku xreti pakai baju kurung..rimas! baju skolah tu terpaksa la kan..bedak pun xpakai kot! tapi kat sini aku dah reti sket2 dah..mula pakai baju kurung..pakai bedak2..krim2 muka..eyeliner..kasut tinggi pun aku dah pakai tau..kepada kawan2 skolah ku dulu..silalah percaya! terimalah hakikat bahawa aku sudah berubah! hehe



>> sekarang aku dah tamat blajar kat sini..setiap yang berlaku kat utmkl ni akan tetap aku ingat sampai bila2..suma lecturer n kawan2 xkan pernah aku lupa..kepada kawan2..jat mintak maaf kalo ade wat salah kat korang k..harap kite jumpe lagi nanti..thanks coz sudi berkawan ngan jat..sayang korg sume..doakan kejayaan bersama..DDG 07/10 tetap dalam ingatan!